زمان جاری : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 5:04 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 106
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 10 /8 /1390
سن: 19

تشکر شده : 1
راهنمای خرید CPU براساس قیمت – آبان 1390

این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین پردازنده را براساس بودجه خود انتخاب نمایید.

معیار اصلی ما در انتخاب پردازنده ها: بازده، قدرت و قیمت می باشد. موارد دیگر مانند اورکلاکینگ و یا پلتفرم نیز برای برخی مهم است ولی ما به دنبال ساده نمودن این راهنما هستیم و به این موارد نمی پردازیم.

این راهنمای خرید هر ماه بروز رسانی می شود تا از تغییر و تحولات بازار در هر ماه مطلع گردید. اما متاسفانه بازار قطعات کشور به اندازه کافی به روز نیست و تغییر قیمت ها پس از مدت زمان حدود 3 تا 4 هفته، بازار ایران را تحت تاثیر قرار می دهند. در هر حال این راهنمای خرید شما را با پردازنده های روز دنیا آشنا نموده و شما کمک می کند تا بهترین انتخاب ممکن و متناسب با بودجه خود را داشته باشید.

قیمت و موجودیت پردازنده های معرفی شده در این راهنمای خرید در بازار ایران نیز بررسی شده است. قیمت های این راهنمای خرید آخرین بار در [highlight class="red"]14 آبان ماه 1390[/highlight]بروز رسانی شده اند.
بروز رسانی ماه اکتبر – آبان 1390

مهمترین خبر این ماه عرضه پردازنده های سری FX ای ام دی با معماری Bulldozer بود. اما متاسفانه پردازنده های جدید AMD که حاوی بیش از 2 میلیارد ترانزیستور می باشند؛ قدرت چندان زیادی را برای گیمرها به ارمغان نیاورده اند. طرفداران AMD انتظار ارائه پلتفرم بهتر از Sandy Bridge اینتل را داشتند اما پردازنده های Core i3 و Core i5 اینتل علاوه بر بازده بالاتر، قیمت پایین تری را نسبت به CPUهای Bulldozer دارند و در نتیجه انتخاب مناسب تری هستند.

در حال حاضر تنها سه مدل از پردازنده های بولدوزر AMD وارد بازار شده اند: پردازنده 6 هسته ای FX-6100 با فرکانس 3.3GHz و قیمت 165 دلار، پردازنده 8 هسته ای FX-8120 با فرکانس 3.1GHz و قیمت 205 دلار و پردازنده 8 هسته ای FX-8150 با فرکانس 3.6GHz و قیمت 245 دلار.

AMD علاوه بر پردازنده های سری FX، چند محصول دیگر را از سری Phenom عرضه کرد. Phenom II X4 960T اولین بار در ماه می 2010 معرفی شد ولی هیچ وقت وارد بازار خرده فروشی نشد. AMD ترجیح می داد این پردازنده تنها توسط برخی از تولید کنندگان کامپیوتر مانند Dell بصورت انحصاری استفاده شود. اما حال AMD تصمیم خود را تغییر داده و این پردازنده را وارد بازار کرده است. 960T نسخه چهار هسته ای از پلتفرم 6 هسته ای Phenom است که از قابلیت Turbo Core این شرکت پشتیبانی می کند. متاسفانه قیمت پردازنده Phenom II X4 960T گران است بنابراین انتخاب مناسبی به شمار نمی رود. در همین بازه قیمتی، پردازنده قدرتمند Phenom II X4 955 Black Edition وجود دارد که گزینه جذاب تری است.

AMD علاوه بر 960T پردازنده 3.4 گیگاهرتزی Phenom II X2 270 و 2.5 گیگاهرتزی A4-3300 را نیز وارد بازار کرد. از آنجایی که تنها تفاوت این دو پردازنده با نسخه های قبلی در سرعت Clock آنهاست و بازده پایین تری نسبت به مدل های قوی تر AMD دارند این دو پردازنده را نیز پیشنهاد نمی کنیم.

از اینتل چه خبر؟ اینتل هیچ پردازنده جدیدی را عرضه نکرد دلیل آن هم بی رقیب بودن CPUهای Sandy bridge این شرکت است. از آنجای که پردازنده های AMD سری FX نیز قادر به رقابت با Sandy Bridge نیستند اینتل نیازی به عرضه محصول جدید احساس نمی کند. اما پردازنده های Pentium G620, G840 و Core i5-2300 هر کدام در بازار جهانی 5 دلار ارزان شدند و در بازار ایران به دلیل گران شدن نرخ ارز حدود 5 تا 10% گران شدند!

به دلیل عدم ارائه پردازنده جدید از اینتل و همچنین عدم بازده مناسب پردازنده های سری FX AMD راهنمای خرید CPU تفاوت چندانی با ماه پیش نکرده است.

یکشنبه 15 آبان 1390 - 21:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | راهنمای خرید CPU براساس قیمت – آبان 1390 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS