زمان جاری : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 5:52 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 120
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضویت: 10 /8 /1390
سن: 19

تشکر شده : 1
نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما
یک ضرب المثل هست که: "اگر می‌خواهید سود یکساله کنید، بذر گندم بپاشید. اگر می‌خواهید سود پنج ساله کنید، مرکبات بکارید و اگر می‌خواهید سود صدساله کنید بذر آموزش بپاشید‍!"

خوشبختانه صداوسیمای ما این را به بهترین نحو ممکنه فهمیده و دارد کار فرهنگی آموزشی انجام می‌دهد در راستای ایجاد تنفر نسبت به آموزه‌های دینی در بین کودکان و نوجوانان! باور ندارید؟ کافی است با من همراه شوید.

صبح جمعه است و کودک شما (در اینجا مثلاً زهرای ما) از خواب بیدار می‌شود تا برنامه‌ی پررنگ و لعاب و شادِ به قول خودش "عمو‌ها" را ببیند. صبحانه برایش می‌آورید و تلوزیون را هم روشن می‌کنید که ناگهان بجای آن‌همه شادی و رنگ با چنین صحنه‌ایی مواجه می‌شوید:

"همه چیز کاملاً سیاهِ سیاهِ سیاه و همه ناراحتِ ناراحتِ ناراحت" تنها توصیفی است که می‌توان برای این صحنه به‌کار برد. کودکتان که آماده‌ی دیدن شادی کودکانه است به ناگاه چهره در هم می‌کشد که: " این دیگه چیه؟" و شما هم ناخودآگاه جواب می‌دهید: "امروز شهادت امام جوادِ". و او که به لطف همین صداوسیما اصلاً نمی‌داند امام جواد کیست. با همان چهره‌ی ناراحت و منزجر می‌گوید: "ووووییی اَه اَه" و زیر لب چیزهایی می‌گوید که نشان از اعتراض دارد و صد البته نشان از انزجاری که تا عمیق‌ترین نقطه‌ی ناخودآگاه روح این کودک نسبت به آموزه‌های دینی به وجود آمده. (و شما آرزو می‌کنید ایکاش لااقل نمی‌گفتم امروز روز شهادتِ )

کودک شروع می‌کند به بداخلاقی و مادر برای رهایی از بداخلاقی مجبوراً دکمه‌ی کنترل را چند تایی بالا و پایین می‌کند و روی mbc3 ثابت می‌شود!. دوباره لبخندی البته نه چندان عمیق روی صورت کودک قرار می‌گیرد و….

این حکایتِ حماقتی است که بارها و بارها توسط عریض و طویل‌ترین سازمان تلوزیونی دنیا دارد اتفاق می‌افتد که نه تنها در راستای تعمیق باورهای دینی کاری نمی‌کند بلکه با ساده‌انگاشتنِ کار رسانه تیشه به ریشه می‌زند.
باور کنید فهمیدن این حرفها نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد و کافی است کسی کمی بهره از عقل برده باشد تا بفهمد این کارها خیانت است نه ارادت. البته مصداق برای این نوع کارها فراوان است:
تکرار مکرر و زمان طولانی پخش اخبارِ مربوط به رهبر انقلاب که گاهی تا ۲۵ دقیقه هم می‌رسد!.(+) یا اینکه در هفته‌ی دفاع مقدس آنقدر فیلم جنگی پخش شد که دوستی می‌گفت شبها خواب تیر و تانک دیده‌ام.
یا اینکه بخشی از بهترین و پربازدیدترین زمان پخش در ماه رمضان را اختصاص می‌دهند به سخنرانی یک عزیزی که من مطمئن هستم بدون شک …درصد مردم می‌زنند یک کانال دیگر یا صدا را قطع می‌کنند تا سریال شروع شود!
یا همین چند وقت قبل شبها یک برنامه‌ی پرخرج زنده از شبکه ۳ پخش می‌شد برای کاهش تصادفات که در آن حتی تصاویر دلخراش تصادفات را هم پخش می‌کرد برای پیشگیری از تصادف، در عین حال بلافاصله یعنی دقیقاً بلافاصله بعد از آن فیلم "تاکسی دیوانه" را پخش کرد که عشق به سرعت را در پیرمرد ۹۰ ساله هم زنده می‌کند! یعنی فکر می‌کنم اگر یک برنامه‌ی کامپیوتری هم می‌نوشتیم می‌فهمید این دو مفهم کاملاً متضاد لااقل پشت‌سرهم نباید پخش شود و هزار مصداق دیگر…

خلاصه کنم؛ جوان‌ترین امام ما عزادار نمی‌خواهد، رهرو می‌خواهد. شما هم که عمراً نمی‌توانید رهرو بسازید، پس لطفا بی‌خیال شده و لااقل شر مرسانید تا امثال من مجبور نشوند برای هفته‌ی آینده وقت خالی کنند تا با بیرون بردن زهرا‌یشان، تاثیر کار سوء شما را جبران کنند.

حدود ۳ ساعت بعد از نوشتن خطوط بالا، برای انتشار آن در وبلاگم آمدم. گفتم شاید بی‌انصافی است. بروم دوباره هم نگاهی به تلوزیون بیندازم. با تصویر زیر مواجه شدم :-|

چهارشنبه 11 آبان 1390 - 10:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از admin به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sarasara &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | نمونه ایی دیگر از حماقت‌های بی‌پایان صدا و سیما | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS